BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

I made this widget at MyFlashFetish.com.

Jumaat, 30 September 2011

Tempahkan Sebuah Bilik Di Neraka Buatku



                   Kisah ini dipetik dari majalah Iskandariah Mesir "MANAR ISLAM".
      (kisah ini telah lama terjadi, sekadar peringatan buat semua di arus zaman yang kian moden sekarang)

Menurut majalah tersebut, pada hari kejadian, gadis yang terpengaruh dengan cara hidup masyarakat barat tu menaiki sebuah mikrobas/bas  mini untuk menuju ke destinasi di wilayah Iskandariah. Malangnya walaupun tinggal di bumi yang terkenal dengan tradisi keislaman, pakaian gadis tersebut sangat  menjolok mata. Bajunya
agak nipis & seksi hampir terlihat segala yang patut di sembunyikan bagi seorang perempuan dari pandangan lelaki ajnabi atau mahramnya.

Gadis itu dalam lingkungan 20 tahun. Di dalam bas tu ada seorang tua yang di penuhi uban menegurnya...

 "Wahai pemudi.....alangkah baiknya jika kamu berpakaian yang  baik,yang sesuai dengan ketimuran & adat serta agama Islam  kamu......itu lebih baik daripada kamu berpakaian begini yg pastinya  menjadi mangsa pandangan liar kaum lelaki..."

 nasihat org tua itu . Namun, nasihat yang sangat bertetapan dengan tuntutan agama itu di jawab oleh gadis itu dengan jawapan sinikal/mengejek,  "Siapalah kamu hai org tua?Apakah d tangan kamu ada anak kunci syurga?Atau adakah kamu memiliki sejenis kuasa yang menentukan aku bakal berada di syurga atau neraka???"

Setelah menghamburkan kata2 yang sangat menghiris perasaan org tua itu gadis itu tertawa mengejek panjang. Tak cukup setakat tu , si gadis  lantas cuba memberikan handphonenya kepada orang tua tadi sambil melafazkan kata2 yg lebih dahsyat.

"Ambil handphone ku ni dan hubungilah Allah serta tolong tempahkan sebuah bilik di neraka jahanam utk ku,"

katanya lagi lantas ketawa  berdekah-dekah tanpa mengetahui bahwasanya dia sedang mempertikaikan hukum Allah dengan begitu biadab. Org tua tersebut sangat terkejut mendengar jawapan dari si gadis  manis. Sayang wajahnya yang ayu tak sama dengan perilakunya yang    buruk. Penumpang2 yang lain turut terdiam ada yang menggelengkan kepala kebingungan. Semua yang di dalam bas tak menghiraukan gadis yang masih muda tu yang tak menghormati hukum hakam agama dan mereka tak mau menasihatinya kerana khuatir dia  akan menghina agama dengan lebih teruk lagi.

10 min kemudian bas pun tiba perhentian. Gadis seksi bermulut celupar tersebut di dapati tertidur di muka pintu bas. Puas pemandu   bas termasuk para penumpang yang lain mengejutkannya tapi gadis tersebut tak sedarkan diri. Tiba2 orang tua tadi memeriksa nadi  si gadis. Sedetik kemudian dia menggelengkan kepalanya. Gadis itu  telah kembali menemui Tuhannya dalam keadaan yang tak di  sangka. Para penumpang menjadi cemas dengan berita yang menggemparkan itu.


 Dalam suasana kelam kabut pada waktu itu ,tiba2  tubuh gadis itu terjatuh ke pinggir jalan. Orang ramai segera berkejar utk menyelamatkan  jenazah tersebut. Tapi sekali lagi mereka terkejut. Sesuatu yang  aneh menimpa  jenazah yang terbujur kaku d jalan raya. Mayatnya menjadi hitam  seolah-olah di bakar api .2-3 org yg cuba mengangkat mayat  tersebut juge kehairanan kerana tangan mereka terasa panas &  hampir melecur sebaik je menyentuh tubuh  mayat.   Akhirnya mereka memanggil pihak keselamatan menguruskan mayat  gadis itu. Begitulah kisah ngeri lagi menyayat hati yg menimpa gadis   malang tersebut.  Apakah hasratnya menempah sebuah bilik d neraka di makbulkan  Allah?

 Nauzubillah.....sesungguhnya Allah itu Maha Berkuasa di atas segala sesuatu. Semoga kita dapat menjadikan kisah di atas sebagai tauladan dan pengajaran buat diri sendiri . Jangan sekali-kali kita  mempertikaikan hukum Allah  mahu pun sunnah RasulNya s.a.w. dgn mempersendakan atau seumpama dengannya. Sesungguhnya perkara2 ini akan membawa kepada pembatalan iman .Mohon dijauhkan ya Allah ..

Ingatlah teman, kita boleh melupakan kematian..tapi kematian  tetap akan berlaku kepada semua benda hidup di dunia yang kian rapuh ini ......Allah telah merancang semuanya dan DIA jugalah merupakan sebaik2 perancang dan penentu .Janganlah  menjadi orang yg bodoh..siapakah org yg bodoh tersebut ? Mereka2 tu lah org2   yg ingin melawan Tuhan Rabbul   alamin.  Apabila anda enggan melaksanakan suruhan Tuhan bererti anda   ingkar !. Sewaktu di sekolah anda terikat dgn undang2  skolah......dalam pekerjaan anda terikat dgn undang yg ditetapkan   oleh majikan anda..... dalam negeri, anda terikat  di bawah   undang2 negara  anda. Begitu taksub sekali anda terhadap semua undang2 tersebut  hingga    terlalu takut untuk melanggar undang2 tersebut.

 Apabila anda berpijak di bumi Allah, anda juga terikat dgn undang2 yg telah di gubal oleh Pemilik segala hati manusia .Oleh yang demikian, sama-samalah kita memohon kepada ALLAH agar  sentiasa memberi kita petunjuk ke  jalan yg benar & kekuatan supaya sentiasa dapat    memelihara lidah , amal perbuatan dan yang paling penting adalah HATI ..

* semoga DIA menduduki tempat teratas dalam hati kecil kita semua .. subhanAllah :) 

0 comments: